fredag 31 oktober 2014

För sex månader sedan

Ja det är temat för Blommig Fredag denna veckan. För sex månader sedan njöt jag som bäst av dem blommande rapsfälten som varade längre i år än vad jag kan komma ihåg att dem gjort tidigare år. Jag tycker att det är så otroligt fint med dem böljande fälten som följer åkerns berg- och dalbana.









Gick även dagligen och granskade dem allra första knopparna på min magnolia och precis i månadsskiftet april/maj så slog dem ut, vilken lycka. Den planterades under hösten förra året och jag har läst att den kan ta några år på sig innan den blommar, därför blev jag så himla glad när det kom knoppar redan första året. Tydligen var det som så att jag hade valt en sort som blommar redan som ung, vilken tur.





Lånad bild här








Uppdatering: Äntligen hittade jag bilderna på magnolian som jag visste att jag hade någonstans.






För fler bidrag klicka här


Jag önskar dig en trevlig helg!

Kram Sofie



12 kommentarer:

  1. Böljande rapsfält är så vackert och doftar speciellt. Kan köra omvägen om grannbyn bara för att få se fälten lite från ovan på järnvägsbron.
    Grattis till magnolian. Verkligen nåt att vänta på när vinterkvällarna är långa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen något speciellt med dem :) Tack så mycket, ja verkligen.
      Kram

      Radera
  2. I början på maj så åkte jag och en kompis, bil från Stockholm till Österlen och såg dessa bedårande fält i massor!
    Så fint!
    Å lyckliga dig som har en sån vacker magnolia!

    Trevlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Ja, den är fantastiskt fin. Tråkigt att jag inte hittar bilderna som jag tog på min.
      Tack detsamma,
      Sofie

      Radera
  3. Vackert med böljande fält, kan inte se mig mätt!
    Magnolia, så vacker, jag kämpar med att få mina att klara sig.
    Trevlig helg Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är så fint. Hoppas du klarar det, detta är mitt andra försök :)
      Tack detsamma,
      kram Sofie

      Radera
  4. Underbar bild på rapsen som leker med himmel och sol.... Ja, och vilken vacker magnolia!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, jag föll för den direkt, väldigt fin.
      Tack detsamma,
      Sofie

      Radera
  5. Blommande rapsfält slår det mesta :-) så vackert!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör det verkligen :)
      Kram Sofie

      Radera

Jag blir jätteglad att du läst och vill ge en hälsning, ställa en fråga eller helt enkelt ge dina synpunkter. Jag svarar på alla kommentarer, så håll utkik ifall du vill läsa svaret. Ha det fint!

Kram Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...